<<< Date Index >>>     <<< Thread Index >>>

Remote server crash in Haegemonia <= 1.07



#######################################################################

                             Luigi Auriemma

Application:  Haegemonia
              http://www.haegemonia.com
Versions:     <= 1.07
Platforms:    Windows
Bug:          reading of unallocated memory (crash)
Risk:         high
Exploitation: remote, versus server
Date:         24 Feb 2004
Author:       Luigi Auriemma
              e-mail: aluigi@xxxxxxxxxxxxxx
              web:    http://aluigi.altervista.org


#######################################################################


1) Introduction
2) Bug
3) The Code
4) Fix


#######################################################################

===============
1) Introduction
===============


Haegemonia is a strategic space combat game developed by Digital
Reality (http://www.digitalreality.hu) released in the 2002.
This game has excellent ambient musics but its network protocol seems a
bit bugged...


#######################################################################

======
2) Bug
======


The bug is a classical reading of unallocated memory caused by the
sending of a packet containing a chat message with a too big 32bit
number identifying the length of the message.


#######################################################################

===========
3) The Code
===========


http://aluigi.altervista.org/poc/hgmcrash.zip


#######################################################################

======
4) Fix
======


No fix.
Developers have not replied to my mails.


#######################################################################


--- 
Luigi Auriemma
http://aluigi.altervista.org